Produkter: 0 st
Summa: 0,00
Övrigt

FAQ

Produktfrågor

Hur vet jag vilken strömbrytare jag ska välja?

Det finns olika typer av strömbrytare till olika användningar. Nedan är en utförlig förklaring.

1-pol - En vanlig standard strömbrytare som bryter en pol, ex. en lampa. Denna används i de flesta fall. Trapp - Används där man vill tända samma ljuskälla på två olika ställen, ex. i nedre och övre del av en trappa. 1-pol och trapp är väldigt lika i sina utförande och säljs oftast som kombinerad 1-pol/trapp.

2-pol - Samma funktion som 1-pol, fast den bryter två poler samtidigt med EN knapp. Denna förväxlas oftast med kron, se info om kron nedan.

Kors - Komepletterar två trapp om man vill kunna tända/släcka på mer än två ställen. Man kan placera hur många kors som helst mellan två trapp.

Kron - Denna har två knappar som bryter varsin pol, ex. två olika lampor. Kron är efter 1-pol/trapp den vanligaste strömbrytaren.

Dubbeltrapp - Ser ut som kron, men innehåller två trapp.

3x1-pol - Fungerar som en kron, men har tre knappar och en bryter varsin ljuskälla.

Hur vet jag vilken dimmer jag ska välja?

Om du är osäker på vilken dimmer du ska ha så är det bäst ifall man kontaktar tillverkaren för att försöka få reda på vilken dimmer de rekommenderar till sin produkt.

Schneider har en guide som man kan testa där de har testat olika lampor tillsammans med sina dimmrar. Tänk på att du inte har någon returrätt på en dimmer som har varit inkopplad och använd. http://www.schneider-electric.se/sites/sweden/sv/produkter-tjanster/elinstallation/dimmertool.page

Leveransfrågor

Kan ni leverera till Norge?

Tyvärr kan vi inte erbjuda leveranser till Norge.

Orderfrågor

Hur gör jag för att returnera en vara?

Du går in här https://www.elbutik.se/returnera.html och fyller i en anmälan. Inom tre arbetsdagar kommer du få ett mail med en blankett och instruktioner hur du ska göra för att skicka tillbaka varan/varorna.

Hur gör jag för att reklamera en vara?

Du går in här https://www.elbutik.se/reklamera.html och fyller i en anmälan. Du får då inom tre arbetsdagar svar via E-post angående hur vi ställer oss till din anmälan och eventuella åtgärder.

Jag glömde lägga till en sak i min order! Kan jag göra ett tillägg till min redan lagda order?

För att göra ett tillägg och undvika eventuellt dubbla fraktkostnader, lägger du de varor du önskar lägga till i varukorgen och klickar sedan vidare till kassan. Här är det viktigt att du nu byter fraktsätt till alternetivet "Tilläggsorder" och att du skriver ett "Extra meddelande till butiken" om att du vill lägga till produkterna till ditt befintliga ordernummer.

Tänk på att du endast kan lägga en tilläggsorder fram till att din order ändrat status från "godkänd" till "full levererad". Efter det har vi ingen möjlighet att påverka innehållet i ordern.

instruktion-meddelande-till-butiken

 

instruktion-tilläggsorder